Betal med bilskiltet
Last ned Circle K Appen
For at Easy Fuel skal fungere for deg, må du laste ned Circle K Appen, logge inn og legge til registreringsnummeret på bilen din. I tillegg må du bekrefte betingelsene for løsningen og legge til et betalingskort.
Last ned appen her:
For at løsningen skal fungere må du tillate varsler i appen og gi fast tilgang til din posisjon.
Innlogging
Når du logger inn benytter du samme e-postadresse og passord som er knyttet til din Circle K EXTRA-konto. Har du ikke logget inn tidligere, kan du benytte «glemt passord» løsningen.
Easy Fuel medfører kontaktløs betaling basert på bilskiltgjenkjenning. Velger du en pumpe merket med «Easy Fuel», vil et kamera lese bilskiltet og gjenkjenne bilnummer som er registrert. Når du har fått en bekreftelse på mobilen, er det bare å tanke og kjøre videre - betalingen er allerede registrert. Og den er fullstendig kontaktløs.
Vi har Easy Fuel på mange av våre stasjoner og pumper:
Circle K-stasjoner med Easy Fuel
Spørsmål og svar
-
Hva er Easy Fuel?
Easy Fuel er en kontaktløs måte å betale for drivstoff, ved bruk av skiltgjenkjenning og app. Du kjører opp til pumpe, fyller tanken og kjører videre.
-
Hvorfor lanserer dere dette – er det ikke enkelt allerede å betale?
Vi er opptatte av å gjøre det så enkelt som mulig for våre kunder. Bruk av digitale
betalingsløsninger er en del av dette. Allerede nå kan man kjøre gjennom veibommer, inn og ut av parkeringshus, på og av ferger uten å bruke kort, - kun ved nummerregistrering. Vi ønsker å kunne tilby det samme hos oss. I enkelte butikker i Norge og globalt kan du allerede gjøre dette og vi tror kundene våre vil sette pris på en slik betalingstjeneste. -
Vil dere ha dette på alle stasjoner og eventuelt hvor?
Vi har nå Easy Fuel på disse stasjonene
Circle K-stasjoner med Easy Fuel
Om det blir på alle stasjoner eller eventuelt hvilke steder vil det bli tatt en vurdering på i videre utvikling av løsningen.
-
Må man bekrefte fyllingen og betalingen eller skjer dette automatisk når man forlater stasjonen?
Du trenger ikke bekrefte fylling og betaling hvis posisjonstjenester er aktivert. Når du kjører opp til pumpen vil vi identifisere bilskiltet og bekrefte brukeren i appen. Når du er ferdig med å fylle vil beløpet trekkes automatisk og du vil få en bekreftelse på skjermen. Hvis dette ikke er aktivert vil du få et varsel på din telefon med spørsmål om du vil fylle drivstoff.
-
Gjelder mine eksisterende drivstoff-rabatter hos Circle K også ved betaling med bilnummer-registrering?
Når du betaler via bilnummer vil du få rabatten som er registrert i din Circle K EXTRA-konto. Merk at tilleggsrabatter knyttet til spesifikke kredittkort som f.eks. NAF Xtra ikke fungerer med Easy Fuel, for å få disse rabattene må du betale med kortet fysisk på stasjonen.
-
Hvordan håndterer dere personvernet? Hvordan sikrer dere at ikke uvedkommende får tilgang til foto fra stasjon?
Kameraet leser av kjøretøyets bilskilt og programvaren sammenligner
registreringsnummeret, sammen med din mobiltelefons posisjonsdata, mot vår
kundedatabase for å identifisere om du har registrert en bil med dette registreringsnummeret i din profil. Registreringsnummeret leses kun for å identifisere kjøretøyet, og telefonens posisjonsdata blir kun brukt for å verifisere telefonens posisjon – begge deler slettes umiddelbart. -
På hvilken måte er personvernet hensyntatt til de som registrerer seg? Har Datatilsynet godkjent slike løsninger?
Din trygghet er viktig for oss! Ved utarbeidelse av løsningen og appen har vi fulgt
Datatilsynets sjekkliste for håndtering av personopplysninger. Vår juridiske avdeling har vært involvert i denne prosessen og du skal være trygg på at dine data ivaretas slik lovverket krever. -
Må jeg aktivere posisjonstjenester for appen for å kunne bruke løsningen?
For at løsningen skal fungere så må du tillatte varsler. Appen trenger også tilgang til posisjonstjenester.
-
Kan jeg legge inn og betale med alle kort i appen?
Du kan legge inn VISA og Mastercard i appen. Per i dag kan du ikke legge inn Circle K personkort eller andre kredittkort.
-
Blir drivstoffet jeg fyller registrert i Circle K EXTRA og teller med i opptjening til Koppen?
Ja.
Betingelser for bruk av Circle K Easy Fuel
Ved å aktivere og benytte funksjonaliteten for Circle K Easy Fuel, aksepterer du betingelsene («Betingelsene») under.
For at du skal kunne benytte Circle K Easy Fuel og for at vi skal kunne gjennomføre en sikker betaling, har vi behov for tilgang til din telefons GPS lokasjon. Våre overvåkningskameraer må videre kunne lese ditt kjøretøys skilt før betalingsprosessen kan starte. Du må også være tilstede på stasjonen.
Et betalingskort (Visa eller Mastercard) må legges til i betalingsløsningen i Circle K Easy Fuel Appen og betaling vil skje med dette kortet.
Før vi åpner pumpen, vil et beløp som vist ved pumpen, bli reservert som sikkerhet for betaling. Etter at kjøpet er gjennomført, vil kjøpsbeløpet belastes kortet og reservasjonen vil da slettes.
Hvis du mister telefonen og det er risiko for eller du mistenker uautorisert bruk av betalingsløsningen, må du snarest mulig sperre kortet(ene) som er knyttet til betalingsløsningen.
Problemer?
Ta kontakt med betjeningen på stasjonen eller ring kundeservice på +47 22962500 mellom 08:00 – 16:00.
Betingelser for Circle K Easy Fuel
-
Terms and conditions English
Terms and conditions for forecourt payment
You are about to accept terms and conditions for forecourt payment with Visa and MasterCard via Adyen and Circle K Express Lane
By using the Circle K Europe payment feature and activating the functionality Circle K Express Lane, you are accepting the terms and conditions below.
To enable Express Lane service usage and for payment security reasons we need access to your mobile device’s GPS location as well as our CCTV cameras must be able to read your vehicle’s license plate number before a payment can start. You also have to be at the station.
You must add a payment card to the payment solution. Payments will be done only with your chosen payment card.
For fuel payments, Circle K does a reservation displayed in the app before we unlock the pump. Once the purchase is finalized, we cancel the reservation and draw the actual purchase amount.
If you lose your phone of suspect unauthorized use of the payment solution, you must block the card(s) that have been added to the payment solution.
Problems?
In Norway please contact the station staff or call support on +47 22962500 between 08:00-16:00.