Spørsmål og svar
Spørsmål og svar om betaling
-
Akkurat nå har jeg problemer med å få betalt fakturaen min. Hva skal jeg gjøre?
Du kan kontakte oss ved å logge inn på Mitt kort eller i Spendwise appen, og sende oss en sikker melding med personlig informasjon, så hjelper vi deg. Husk at du aldri må oppgi sensitiv informasjon i en vanlig e-post. Husk at du har delbetaling i kortet ditt og kan alltid delbetale fakturaen din.
-
Jeg har betalingsforsikring, hva gjelder hvis jeg blir permittert eller arbeidsledig?
Betalingsforsikringen gjelder ved ufrivillig arbeidsledighet, permittering og sykmelding utover 30 dager.
-
Hvor kan jeg lese mer om mine rettigheter som privatkunde?
Du kan lese mer om rettighetene dine på Forbrukerrådets nettsider. Siden oppdateres kontinuerlig.
-
Hva gjør jeg hvis jeg ikke mottar en vare jeg har bestilt?
Du må først kontakte salgsstedet og spørre hvorfor varen ikke er levert. Hvis de ikke kan eller ønsker å hjelpe deg kan du som kortinnehaver foreta en reklamasjon. For at vi skal kunne hjelpe deg må du i reklamasjonen oppgi at du har kontaktet salgsstedet. Legg ved all dokumentasjon som kvitteringer, ordrebekreftelse, leveringsbekreftelse og all skriftlig kommunikasjon som du har hatt med salgsstedet. Vær oppmerksom på at en tilbakebetaling kan ta lenger tid enn normalt på grunn av situasjonen vi befinner oss i.
-
Får jeg tilbake penger for billetter, teater eller lignende arrangement hvis de blir avlyst?
Ta først kontakt med arrangøren for å høre hvordan de håndterer tilbakebetalinger. Hvis du ikke får hjelp har du som kortinnehaver mulighet til å foreta en reklamasjon. For at vi skal kunne hjelpe deg må du i reklamasjonen oppgi at du har kontaktet salgsstedet. Legg ved all dokumentasjon som kvitteringer, ordrebekreftelse, leveringsbekreftelse og all skriftlig kommunikasjon som du har hatt med salgsstedet. Vær oppmerksom på at en tilbakebetaling kan ta lenger tid enn normalt på grunn av situasjonen vi befinner oss i.
Ofte stilte spørsmål
-
Hvordan aktiverer jeg mitt nye Circle K Mastercard?
Av sikkerhetsmessige hensyn må du aktivere kortet ditt før du kan begynne å bruke det. Kortet aktiveres enkelt når du taster PIN-koden ved første kjøp i butikk. Skal du gjøre ditt første kjøp på nettet, må du først aktivere kortet ved å logge inn på Mitt Circle K Mastercard på circlek.no/mastercard eller i Spendwise-appen.
-
Hvordan opptjener og bruker jeg bonus på mitt Circle K Mastercard?
Nå får du 5 % bonus på alt du handler på Circle K-butikker i Norge.*
Du får bonusen direkte inn på Circle K Mastercard. Bonusen kan benyttes som betaling på Circle K-stasjonene, både for drivstoff, bilvask eller noe annet i våre butikker. Et bonuspoeng er verdt en krone. Bonusen kan fritt benyttes uavhengig av opptjent bonussaldo, men den må benyttes i kassen inne på våre stasjoner. Bonusen blir liggende i kortet i 24 måneder.
Les alt om bonus her
*Bonus gis ikke på kjøp av drivstoff, kjøp hos andre drivstoffleverandører, lading eller overføring mellom privatpersoner. Lotteri, kontantuttak og tobakk er også ekskluderte produkter både i opptjening og utløsing av bonusen.
-
Hvor finner jeg informasjon om bonuspoeng?
Det er enkelt å holde seg oppdatert på hvor mye bonus man har samlet. Bonussaldo vil fremkomme her:
• På kvitteringen når du handler
• I nyhetsbrev fra oss
• På din EXTRA-konto
• I appen vår
• Den ansatte i kassen er alltid oppdatertBonusen har en varighet på 24 måneder og vi vil informere deg på mail når bonusen din er i ferd med å utløpe.
-
Hvorfor får jeg ikke registrert mitt Circle K Personkort/MasterCard i Circle K EXTRA?
Ditt Circle K kort ble automatisk registrert i Circle K EXTRA da det ble utstedt. Du skal derfor trykke på Logg inn istedenfor Registrer deg. Manglende informasjon eller flere profiler kan også gi deg utfordringer med å fullføre registreringen. Ta kontakt med kundeservice, så hjelper de deg.
-
Hvor ser jeg min rabatt?
Rabatten er trukket fra på pumpen. På fakturaen ser du en ferdigrabattert pris per liter. På kvittering fra stasjon vil du også kunne se at rabatten er trukket fra.
Effektiv rente ved nedbetaling av kr 15 000 over 12 måneder er 30,05 %.
Kostnad: kr 2 151, totalt kr 17 151.
Full utnyttelse av fordeler forutsetter at utestående betales ved forfall slik at det ikke påløper renter.